A Yamaha nagyon jól találta ki az MT családfát. Az MT 07, MT09, MT 10 (illetve az SP-k meg a Tracer-ek) a nagyobb, már „A” korlátlan jogosítvánnyal rendelkező motorosoknak kedveznek, az MT 03 viszont már egy fiatalabb generációt céloz meg, akiket érdekel a naked bike kategória. A motor „A2”-es jogosítvánnyal vezethető, így a kezdők már tizennyolc évesen örömüket lelhetik a családfa egyik legkisebb tagjában.
Azonban a japánoknál okosan gondolkodnak, így 2020-ban jön az „A1”-es jogosítvánnyal vezethető, MT família legapróbb tagjának legújabb változata, a Yamaha MT 125.

Úgy tűnik, a japánok kifejezetten szeretik a sötét tónusokat, nem is véletlen, hogy a „Darkness is the next level”, avagy „A sötétség a következő szint” szlogennel áldották meg a kisköbcentis motort, ugyanis baromi jól áll neki, és piszok jó megjelenése van. De lessétek meg a promo videót szerintem, az jobban visszaadja 🙂

Sportos vázával és erős sokoldalú kivitelezésével ez a motor megfelelő azoknak a motorosoknak, akik a divatosan könnyű súlyt mindennapi használatra kívánják beszerezni.
Az új MT 125-öt felszerelték a Yamahánál a legújabb blokkal, melybe a mérnökök csupa jó, korszerű cuccot belepakoltak, ezek megtalálhatóak a mai 125 köbcentis kategóriában.
Új, erős 125 köbcentis motor Változó Szelepvezérléssel
Az egyik ilyen kulcsfontosságú tulajdonság a YZF-R125-től származtatott Változó Szelepvezérlés (mostantól VSZ) rendszer, amely biztosítsa a magas fordulatot miközben elég nyomatékot biztosít alacsonyabb sebességnél is.
A VSZ egy okos rendszer, amely egyesít kettő vezérlőbütyköt, a saját kulisszás hajtóműkarukkal. A kicsi vezérlőbütyök egészen 7400-as fordulatig működik, s profilja, illetve időzítése arra lett tervezve, hogy biztosítsa a nyomatékot sima és széles tartományban az erős teljesítmény érdekében alacsonyról közepes fordulatszámra.
7400-as fordulat felett egy szilárd mágnes tekercs kapcsolja a fordulatot a kicsi bütyökből a nagy bütyökbe, ennek profilja és az átdolgozott szelepvezérlés egy ütőképes felsőhatárt nyújt mely elhozza a megnövekedett teljesítményt 7400-as fordulattól egészen a maximális fordulatszámig, a 10.000-ig – tehát a 2020-ban érkező MT 1000-el fordul többet percenként, mint az előző modell. A magasabb fordulatszám tartománnyal együtt, az új VSZ motor az átdolgozott fogaskerékművel is fut a még izgalmasabb gyorsulás érdekében – és a high-tech cuccoknak hála az új motor simább és gazdaságosabb.

Kisegítő és csúszó kuplung
Az MT125 új kisegítő és csúszó kuplungja (mostantól K&CS) egy jelentős fejlesztés a 2020-as modellben, amely számos fontos előnyhöz juttatja a motoregeret. A kuplunghasználatot jelentősen megkönnyíti a pilótának, ezzel a módszerrel téve még komfortosabbá ezt a könnyű hyper naked motort a megállási-elindulási városi szituációkban.
A K&CS kuplung emellett képes a gyors és sima visszaváltásokra, ez pedig segít megőrizni a futómű stabilitását, és egy biztosabb vezérlést biztosít a sebességek közti lefelé váltás során – hozzá kell tenni, ez kifejezetten fontos tulajdonsága azon időszakban, amikor az útfelület nedves, vagy netán csúszós.
Modern és agresszív az új felépítés
Az MT sorozat karakterisztikája a dinamikus stílusa és a naked felépítése. Az MT dizájn folyamatosan fejlődik, és a teljesen új felépítés egy könnyebb, és agresszívabb külsőt hoz a 2020-as MT 125 modellnek, amely tökéletesen átadja izgalmas és fürge karakterét.
A Yamaha hyper naked modelljei azonnal felismerhetőek, a főbb alkatrészek olyan közel helyezkednek el a motorblokkhoz, amilyen közel csak lehetséges, ezzel pedig egy büszke, és agresszív kiállást kölcsönöznek a vasaknak. Az új MT 125 dizájnjába beletartozik a kicsit több, mint tíz literes tankja, és a sokkal rövidebb a farok hossza, amely – az új első lámpa mellett – a motor kompakt sziluettjét segíti.
Az új ikerfényszóró arcátlan
Az új külsőt kiemeli a kettős dőlésszögű lámpák pozíciója, így az új MT 125 eleje egy prédájára leső és megfélemlítő merev tekintetre emlékeztet, amely biztosítja számára a legdinamikusabb 125 köbcentis naked bike címet. Az ikerlámpák alatt kompakt LED fényszórók találhatóak, erőteljes sugárzással, adva az MT 125-nek egy arcátlan és kihívó külsőt, amely határozott bizonyítéka, hogy az MT DNS csörgedezik tovább ereiben.

A Yamaha MT modelljei megalapoztak egyfajta hírnevet a fürgeségükkel, és ergonomikus üléspozíciójukkal, ezzel pedig alapvető választás azon motorosok számára, akik a dinamikus külsőt, az izgalmas teljesítményt, és a mindennapi sokoldalúságot várják el a gépüktől. A 2020-ban érkező MT 125 még jobban biztosítja a komfortot és a kezelhetőséget, ezt pedig a bátor építésével és átdolgozott üléspozíciójával érte el.
A kisebb tank és az új testhez álló egyrészes ülés lehetővé teszi a pilóta számára, hogy testsúlyát szabadon áthelyezhesse, miközben fékezik, kanyarodik, adva a kiválóbb kezelhetőség érzetét. A valamennyivel egyenesebb üléspozíció elérése érdekében a lábtartók jobban elől vannak, és a kormánypozíció megemelkedett – ez egy olyan megoldás, ami segít központosítani a motoros tömegét, s egyben fokozza a komfortot és a pontosságot.
Egyszerű az új LCD kijelző, de ez nem hiba
Az új MT 125 LCD kijelzője a prémium minőségű kinézethez járul hozzá. A könnyűsúlyú mérőóra kijelző jellemzője a negatív LCD kijelző ami magába foglal egy központi digitális sebességmérőt, fordulatszámmérőt, kettő napi kilométer számláló, benzintartalék számlálót, és órát – emellett még pillanatnyi és átlagos benzinfogyasztást, átlagsebességet és üdvözlő képernyőt tud megjeleníteni a kijelző.

Az új MT 125 előröl nézve igazán lenyűgöző külsejű motorkerékpár, köszönhetően az új agresszív ikerfényszóróknak. 2020-ra ez a könnyűsúlyú hyper naked egy szélesebb, 140-es hátsó kerékkel jön, ami nem csak a kanyarba húzást könnyíti meg, a gyorsulással és fékezéssel kéz a kézben, hanem egyben erősíti a motor komoly, MT család képét és hangsúlyozza a nagymotor külsőt, s érzetet.
Igen komolyak a 41 mm-es fordított első villák
Az MT 125 olyan korszerű vázzal van felszerelve, ami kedvező összehasonlítást tesz lehetővé több, nagyobb köbcentis motorral. A 41 mm-es fordított első villa 130mm érzékeny rugó utat biztosít a precíz kezelhetőség és a magabiztos úttartás érdekében – és a rugóstag első rugózása kifejezetten kellemes motorozási komfortot nyújt.
1325mm-es tengelytávval fut a 2020-as modell, ami 30 mm-el kevesebb az előző generációs daraboknál. Az új Deltabox alváz és alumínium felfüggesztés erősíti a motor tömegének központosítását egy még sportosabb stílus felé. Az új alváz dizájn egy ideális, merev egyensúlyt ér el, kiváló kezelhetőséggel.
Radiálisan rögzített féknyereg /292mm-es első tárcsafék
Az MT 125 következő tulajdonsága lenyűgöz a radiálisan rögzített féknyergével és a 292mm átmérőjű tárcsafékével. Általában a módszert a nagyobb köbcentis modellekkel azonosítják be. A radiális megoldás csökkenti a féknyereg hajlását, ezzel pontos kontrolálhatóságot kisebb sebesség, míg kiemelkedő fékerőt nagyobb sebesség esetén biztosít.
Motor | 4 ütemű, egy hengeres, vízhűtéses, 14.7 lóerő |
Maximális sebesség | 112 km/h |
Tank mérete | 11.5 liter (fogyasztása ~1,8l/100km) |
Sebességváltó | manuális 6 sebességes |
Fékek | Elöl 292mm, hátul 230mm tárcsafékek – ABS |
Kerekek | Elöl, és hátul 431 mm |
Ülésmagasság | 810mm |
Súlya | 140kg |
Ára | 1.675.974 forint (fontból átváltva) |
Összességében tehát érdemes a fiatalságnak 2020-ban legalább egyszer bérelni, ha pedig igazán megtetszik, beruházni egyre, mert az írások alapján egy jól felszerelt kisköbcentis motorról van szó. Azonban nem csak ez az egy motor jön jövőre, de azokat majd máskor. 😉
Forrásaim:
https://www.visordown.com/news/new-bikes/2020-yamaha-mt-125-launched-bring-hyper-naked-masses
https://www.visordown.com/news/new-bikes/2020-yamaha-mt-125-launched-bring-hyper-naked-masses
https://www.lexhaminsurance.co.uk/blog/top-10-125cc-motorcycles/