A Kawasaki KX250 esetében szó sincsen teketóriázásról. 2004 óta ez a motor több, mint 160 győzelmet tudhat magáénak a motocross és a supercross kategóriában, emellett 17 AMA díjjal büszkélkedhet (az AMA Amerikai Motoros Szövetség magyarul, melyet 1924-ben alapítottak abból a célból, hogy elősegítse a motorok elterjedését Amerikában. A bővebb történetét csatolom a cikk végén, forrásként.) Kawáék teljesen újragondolták az új KX-et, egy még erősebb és még élesebb kezelhetőségért. Íme, pár infó a 2020-as modell kapcsán, melyek – előre megsúgom – pozitív képet festenek a motorról.

1. Ez a legerősebb KX250 motor a mai napig, köszönhetően az újradolgozott dizájnnak, ami magába foglalja a dugattyús erősítőboxot és egy olyan szelepmozgatót, amely a Kawasaki versenymotorokért felelős mérnökök keze munkája.
A 249 köbcentis, négyütemű motor szélesebb felfúrása lehetővé teszi, hogy többet igyon és nagyobb kipufogó szelepek beszerelését biztosítsa a magasabb teljesítmény és fordulatszám limit növelés érdekében.

2. A 2020-as modell újragondolt blokkja a következő változtatásokon esett át:
nagyobb átmérőjű beömlő és kipufogószelepek,
nagyobb, komolyabb teljesítményű dugattyú,
alacsony súrlódású főtengely csap, egyszerű csapágyak,
erősebb lánchajtás és áthelyezett láncfeszítő,
rövidebb beömlő nyílás,
nagyobb fojtószelep test,
rövidebb kipufogórendszer.

3. A nagy teljesítményű fordulatszám érdekében az airbox egyik jellemzője újra lett gondolva, így a beömlő nyílás kúposabb lett. A diagram mutatja a változást.

4. A KX 250 új indítórendszerrel tér vissza.
A nyomógombos aktiválás visszatartja a gyújtásidőzítést az első és második sebességfokozatban. Ez a módszer azért hasznos, mert egy gyors indulás esetén több erőt lesz képes felhasználni. Amikor a motor már harmadik sebességi fokozatban van, az eredeti gyújtástérkép tér vissza, ezzel pedig a KX újból ereje teljében lesz.

5. A 2020-as évben egy vékony alumínium keretű vázzal tér vissza, amely frissítve lett egy új, könnyebb első hajtómű erősítéssel.
Ezek a könnyebb erősítések meg lettek változtatva az átmenő csavarokon keresztül egészen az ászokcsavarokig, növelve ezzel a váz stabilitását, tehát a moci sokkal finomabban nyeli el a gödröket.
6. Ahogyan a motorra jellemző újításokra igaz, úgy a KX felfüggesztése is átesett egy alaposabb kipofozáson, és új KYB alkatrészeket kapott. A motor felfüggesztéséhez kapcsolódó jellemzők pedig ezek:
48mm-es KYB tekercsrugós villa,
KYB lengéscsillapító egységgel egészül ki az első villa,
Uni-Trak hátsó felfüggesztés összekapcsolás,
merevebb első és hátsó rugóút,

7. Visszatér a szirmos első tárcsa, de a KX fékrendszerére még gyúrtak a japánok a még határozottabb megállás érdekében. Ezt azzal érték el, hogy újragondolták az első fékbetét anyagát, raktak rá egy nagyobb átmérőjű, pontosan 250mm-es tárcsát hátulra, na meg a főfékhenger hátul szintén megújult.
8. Az ERGO-FIT állítható kormány és a lábtartó igények szerinti felszerelése visszatér, ezzel pedig megadva azt a – nem kicsit kedvező – lehetőséget a motorosnak, hogy a saját alkatához, motoron való testtartásához legmegfelelőbb módon beállítsa vasát. A kormány 35mm-es állíthatóságot tesz lehetővé, míg a lábtartók 5mm-t.

9. Az új KX250 mindeme sok jó dolog mellett még egy kis zöld színt is kapott ide-oda.
2020-ra a KX250 még zöldebb lesz, mint eddig volt, ugyanis a természet színében fog pompázni az olajsapka, a generátor, fedődugók, a felfüggesztés igazítók. Emellett ez a vagány crossmotor fekete felnivel köszönti a 2020-as évet.
10. A jövő évi Kawa KX250 csupán egyetlen egy színben lesz elérhető, ez pedig a lime zöld.

Összefoglalva, ezekkel a specifikációkkal lesz elérhető a jövő évi modell:
Motorja:
– Négy ütemű, egy hengeres,
-249 köbcenti,
– kompresszió viszony 14.2:1,
– a szelepmozgató DOCH és 4 szelep,
– az üzemanyagrendszer 44m-es Keihin fojtószeleptest és kettős injektor,
– öt fokozatú váltó,
– láncmeghajtás.
Váza:
– alumíniumból készült,
– a felfüggesztés teljes mértékben állítható, KYB 48mm-es fordított telók biztosítják a rugózást, 314.96 mm hosszú,
– hátsó rugózást Linkage-támogatott személyre szabható KYB lengéscsillapító biztosítja, 309.88 mm
– Az első kerék 80/100 x 21
– hátsó kerék 100/90 x 19
– Első fék 270mm-es
Méretek és kapacitások:
– tengelytáv 1480.82mm
– ülésmagasság 947.42mm,
– szabadmagasság 332.74 mm,
– nyers tömege 104 kg,
– tank mérete 7.7,
– színe: lime zöld
Forrás:
https://ultimatemotorcycling.com/2019/06/18/2020-kawasaki-kx250-totally-revised-10-fast-facts/
http://user1672163.sites.myregisteredsite.com/id13.html