Városi minicirkáló – Honda Monkey 2020

A Monkey név hallatán mi juthat eszünkbe? Az első dolog valószínűleg egy nagyon, de nagyon aprócska 125 köbcentis motorkerékpár, ami tényleg roppant pici.

A másik pedig az a számtalan szellemes viccelődés a motor nevével, amik akár hazai, akár külföldi cikkekben megejtettek, és amivel a Honda is előszeretettel játszik. Ezzel semmi gond persze, de én a mai cikkből kihagynám, mert bármit néztem meg a mocival kapcsolatban, minimum kettő ilyen poén elvolt sütve, szóval kicsit csömöröm lett. 🙂

    Na, de akkor nézzük meg, mit is tud a Monkey.

Képtalálat a következőre: „honda monkey 2020”

124,9 köbcenti, léghűtéses, egyhengeres motorkerékpár, barátságos és nagyon cuki megjelenéssel. Bárki, aki ránéz erre a motorra, tuti nem azt gondolja először, hogy aranyapám, milyen jó a formaterv, hanem inkább valami olyasmit, hogy ha ez macska lenne, tuti felkapnám és dédelgetném. Na, jó, biztos van olyan elvetemült, aki ezt motorral is megcsinálja, ízlések és pofonok. Tekintettel arra, hogy 107 kg, még akár meg is eshet.

    Viszont ha már formaterv, ez a kis városi cirkáló azért elég jól néz ki. A motor méretével minden más alkotóelem is összhangban van. Nincs az az érzésem, hogy a kipufogó túlméretezett, vagy az ülés túl hosszú és a társai. Apropó kipufogó, tetszik a lenti képen látható megoldás, ahogyan az ülés alá van felvezetve. Szolid, barátságos, a célnak megfelelő külső és belsőt hozza. Egyébként a ’20-as évre, mint láthatjátok, új színt is kap a picike.

Képtalálat a következőre: „honda monkey 2020”

 A Honda Monkey 125 egy igazi városi császkáló masina. Nagyon apró termetének hála baromi könnyen lehet vele ingázni nagyobb forgalomban, ráadásul a gyártó felszerelte ezt a modellt is – az ideihez hasonlóan – a saját gyártású Anti-Lock Braking Systemmel, ami gyakorlatilag ABS, csak éppen kifejezetten a Monkey modellekre. Így nagy segítsége van abban az esetben, ha az útburkolat minősége nem megfelelő. Magabiztosabb, kontrolált megállást segít elő ez a rendszer. Kifejezetten jó azoknak, akik a motort csak ingázásra használják, vagy szimplán néha egyszeri szórakozásból – természetesen a funkció mindenütt igen hasznos tud lenni.

    A jövő évi modellnél is megtalálható az a fajta stílusos kijelző, ami az előző évek darabjaira volt jellemző. A retró találkozik a modernkorral. Nyújt minden olyat, amire szükség van: sebességmérő, km számláló, fordulatszámmérő, üzemanyagszint jelző, na meg üdvözöl, amikor elindítod a motort. Mondjuk, azért eltudnám képzelni, hogy valami ugráló majom jönne be, ami éppen egy „welcome” táblát tartana. Bár ez csak az én fantáziám.

95 The Honda Monkey 2020 Concept

    A Monkey tankja kicsi, akárcsak az egész motor. Mindössze 5,6 liter benzint lehet bele tankolni, természetesen ehhez társul a mocihoz illő barátságos fogyasztás. 1.5 litert eszik meg, tehát egy tankkal a 300km egy igen jól lemotorozható táv, ha teljesen kipancsoljuk a benzint, majdnem négyszáz km-t is elmegy. A végsebességével biztos senki nem veri magát hasra, jó, ha suhan a 96km/óráig. De nem is azért van, hogy aszfaltot szántsunk vele.

    Ami igaz, az igaz, ez nem Góliát vasparipája, viszont azon kívül, hogy viccesen nézhet ki rajta egy megtermett ember – az egyik vélemény alapján, amivel találkoztam – kényelmesen is érezheti magát rajta, de jól inkább egy Tyrion fog mutatni ezen a vason, pont, mit az előző modelleken. 🙂

31 Best Honda Monkey 2020 Review

Források:
https://powersports.honda.com/street/standard/monkey
https://decepticomics.com/honda-monkey-2020/31-best-honda-monkey-2020-review/
https://www.akrapovic.com/en/moto/product/20690/Honda/Monkey/Optional-Header-SS?brandId=30&modelId=978&yearId=5809

Hírdetés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s