Egy robogóról szóló cikket nem biztos, hogy szerencsés úgy kezdeni, hogy nem szeretem a robogókat. Pedig ez az igazság, azonban van kettő ebből a szegmensből, ami azért tetszik, sőt, mi több, mennék is vele. Természetesen az egyik az Italjet Dragster, ami, ha lelkesen fejezem ki magam, akkor kurva jól néz ki.

Az első Dragster a 90-es és a 2000-es évek elején is hasonlóan frappáns megjelenésű és könnyűsúlyú robogó volt.
A tavalyi EICMA során kiderült, hogy az Italjet visszahozza a Dragstert és ezt nagyon is komolyan gondolták.
A cég bejelentette tegnap reggel, hogy a 2020-as Italjet Dragster gyártása Olaszországban fog zajlani, az idei első modell pedig májusban fog legurulni a gyártószalagról. Massimo Tartarini állítása szerint, aki az Italjet alapítója és CEO-ja, „a Dragster a világ minden pontjára várható.”

Hozzátette, hogy a robogó előjegyzései 20 különböző országból érkeztek, a várakozás pedig a végéhez érkezett a Májusban kezdődő gyártással.
A legújabb négyütemű modell vagy 125 vagy 200 köbcentis változatként lesz megvásárolható.

A hagyományokkal szakítva a függőcsapszeges kormányzást alkalmazzák ennél az utcai cirkálónál, illetve egy vízszintes, állítható lengéscsillapító is szerepet játszik a rugózásban. A motor pedig a félreismerhetetlen külsővel érkezik, ami a látványban egy igencsak jelentős helyet képvisel a robogók között.

Az Italjet becslése szerint az Egyesült Királyság és Németország azon országok közé tartoznak, amelyek a legnagyobb piaccal rendelkeznek a motor számára Európában. Mielőtt a gyártás elkezdődne, az olaszok nem tétlenkednek, a robogót szerte a világban kiállításokra hordják, a következő „fellépése” a Tokyo Motorcycle Show-n lesz, Márciusban. Az áráról még nincsen információ, de amint fény derül rá, közzéteszem.

Forrás:
https://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/italjet-dragster/