Mondják, két kerék jobb, mint négy kerék, de vajon egy kerék jobb, mint két kerék?

A válasz nyilvánvalóan az, hogy nem, legalábbis részemről. Bár egyszer kipróbálnék egyet, elvinnék egy körre, viszont amit ezek a srácok csinálnak, nos arra nem neveznék be. Vagy ha igen, kötnék baleseti biztosítást, valaki jól járjon legalább.

A Duke University mérnöktanoncai úgy döntöttek, hagyják szárnyalni a fantáziájukat, s valami igazán nem hétköznapit alkotnak, aminek nemcsak a megtervezése igényel komoly munkát, de annak kipróbálása, s a bizonyos rekord megdöntése is egy eléggé embert próbáló feladat.
Ugyanis a srácok elhatározták, hogy megépítik a világ leggyorsabb egykerekű gépét, ezáltal új Guinness Rekordot állítanának, hiszen a 2017-es év folyamán egy gázüzemű egykerekű a rekordtartó. A mérnöksrácok nem benzines, inkább az elektromos motor mellett tették le a voksukat, így az EV360-ra keresztelt projekt egy – a tömegnek kedvező – aprócska aksival kívánja felállítani az új rekordot.
Az EV360 14.75 lóerőt generál, a csúcs pedig valahol 31 lóerő környékén mozog. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy az egykerekű 112 km/órás végsebességre lesz képes. No igen, ez egyel több kerékkel nem tűnik soknak, viszont így… Elég megnézni a videót, ott elég jól megmutatkozik, milyen nehéz egy ilyen jószágot irányítani. A csapat a sebességre koncentrálva nem helyezett bele komoly kapacitású aksit, mindössze 14 km-re elegendő, és nem végsebességnél, hanem csupán 32 km/óránál.

A mérnökbanda egyébként elég komoly szakemberekből áll össze, mint például a Tesla korábbi mérnökeiből és a SpaceX jelenlegi mérnökeiből. Tavasszal tervezték felállítani a rekordot, azonban a mindenki által közismert okok miatt, amelynek hála az egész világ belassult, ez elmaradt. Kecsegtetőnek mutatkozik a projekt, de szerintem nem ciki bevallani: biztos nem vállalnám el a rekord felállítását.