Egy vén márka teszi próbára önmagát az elektromos motorok piacán, újként belépve egy régi piac újkeletű szegmensébe. Bár nem biztos, hogy sokan számítottak volna erre a lépésre, azért valljuk be: a világ nagy motormárkái egytől egyig kísérletet tesznek az új irányba történő elmozdulásra. Miért pont a Royal Enfield maradna ki a sorból?

Mindez pedig hivatalos forrásból, úgymond a legmagasabb pontról jön, hiszen a vállalat CEO-ja, Vinod Dasari magyarázta el, hogy per pillanat folyamatban van egy prototípus tesztelése, s a kérdés nem az, hogy lesz-e elektromos motorkerékpárja a gyártónak, hanem az, hogy mikor.
Eme lépés abból fakad, hogy a Royal Enfield hatalmas előrelépést tett a motorgyártásban. 2010-ben ugyanis 50.000 motorkerékpárt gyártottak, míg 2015-ben ez a szám havi szinten volt érzékelhető. Egy szóval brutális.

A tavalyi év folyamán, 2019-ben, miután átlépték az 1 millió eladott motorkerékpárt, eldöntötték, hogy próbát tesznek egy új iránnyal.
Ami pedig nagyon érdekes a gondolattal kapcsolatban, hogy a Royal Enfield nem akar kifejezetten nagy motorkerékpárt gyártani, ahogyan a benzines gépeknél sem tette. Javarészt ugye a vállalat 350 és 650 köbcenti között gyártott.

Így meg főleg érdekes a koncepció, hiszen a manapság ismert elektromos motorkerékpárok túlnyomó része – gyakorlatilag mindegyik – nem vezethető, csak „A korlátlan” jogosítvánnyal, így azok, akik „csak” „A2”-t birtokolnak, azaz maximum 48 lóerős és 35 kW-os motort vezethetnek, nem használhatnának rengeteg elektromos motorkerékpárt. Gondolhatjuk úgy is, hogy ez egy opció lesz a fiatalok számára, akik az elektromos motorok iránt érdeklődnek és szeretnének próbát tenni. A Royal Enfield gépe pedig emellett egy jelentős űrt is betöltene, ámbár egy ilyen gépnek rengeteg a buktatója, nem véletlen nincsen kicsi elektromos vas: baromi drága a legyártása, ezért izmozzák szét, így indokolható az ár, amit elkérnek értük. A Royal egyik legfontosabb szempontja a megfizethetőség, de ez csak hosszútávon derül ki, mennyire életképes kép.
Pár személyes gondolatot fűznék a végére, ami tényleg szubjektív vélemény, nem Szentírás. Ha lesz egy ilyen motorja a vállalatnak, az nem az én korosztályomnak, a 20 éveseknek készül. Nem, az a motor sokkal inkább a mai 10, esetleg 15 éves, leendő pilótajelölteknek, akiket sokkal inkább érinthet az elektromos motorok szele, mint minket, mint korosztályt. De lehet, hogy tovább is mehetnék, és azt mondhatnám, a kisebb kategóriás elektromos motorokat azok fogják igazán értékelni, akik ma születnek, és 20 év múlva lesznek olyan idősek, mint most én. És miért? Mert ők már ebbe fognak belenőni, és addigra már több, mint valószínű, hogy ez a jelenleg üres kategória az elektromos motorok piacán belül is betöltésre kerül. És őket már elképzelhető, hogy nem fogják érdekelni a kipufogóból dallamosan áradó hangok, a benzinillat. S nem biztos, hogy felfogják kapni a fejüket, amikor az utca végében meghallják, hogy közeledik egy gép, dübörögve, mint valami misztikus, izgalmas, de veszedelmes bestia, s 20 éves kor ide vagy oda, gyermeki lelkesedéssel sasolni, vajon ki közelít.