A Kaliforniában meghozott döntésről talán már valamennyien hallhattatok, autós oldalak is beszámoltak róla, kifejezetten a négykerekűekre reflektálva. Nos, Kalifornia, amely az elmúlt pár évtizedben a tiszta energia melletti küzdelemben vett részt, most egy elég súlyos lépésre szánta el magát.

Gavin Newsom kormányzó úgy nyilatkozott, hogy agresszívan fog fellépni a károsanyag kibocsájtás ellen, ezáltal harcolva a világ egyre súlyosbodó éghajlatváltozása ellen, miközben munkahelyeket terem és gazdasági növekedésre ösztönöz.
Más szavakkal ezt úgy is kifejthetjük, miszerint minden gépjármű csak és kizárólag elektromos jármű lehet 2035-től. Ettől az évtől egyedül elektromos teherautók, buszok, autók, motorok lesznek elérhetőek a szalonokban. Fontos hozzátenni, hogy ez a törvény egyedül az új gépjárműveket érinti, ergo akiknek ebben az évben is benzines, dízeles járgányuk lesz, természetesen nem kötelező átállni. Egyszerűen a benzinesek és dízelesek már csak a használt piacon válnak egyedül elérhetővé. Amibe bevallom, kicsit ijesztő belegondolni.
Motorokra nézve mit jelent ez az egész?
Azt, hogy bár eredetileg őket nem érintette volna a szabályozás, most úgy tűnik, mégis fogja. És nem csak azt utcai motorokat, mert még az off-road motorokat is úgy kell majd 2035-től piacra dobni, hogy azok 100%-ban mentesek legyenek a károsanyag kibocsájtástól. Például a Kawasakinak, Hondának, Yamahának van 15 éve megoldást találni a következőre: a KX-et, az RF-et és a YZ-t kivitelezni nullás károsanyag kibocsájtásra.A KTM és a Husqvarna szerencséjére nekik már van opciójuk erre a problémára.

15 év hosszú idő, a technológia pedig fenekestől felfordulhat ez idő alatt, így a gyártóknak van elég ideje megoldást találni erre a drasztikus döntésre.
Ti mit szóltok, miként fog alakulni a jövő? S szerintetek a többi államok hasonlóan fognak dönteni az idő előrehaladtával?
Hagyjátok gondolataitokat a komment szekcióban!