Amióta a kalandmotorok szegmense világszinten is egy fontos és kiemelkedő részt képez a motor eladási listákon, azóta a gyártók még jobban ráreflektáltak eme vasak piacra dobására. Most pedig akár egy, fiatal-orientált kategóriát is megcélozhatnak.

Pletykák ütötték fel a fejüket a Yamaha és a Honda háza tájáról, méghozzá a Japán Young Machine újság leközlésével. Noha igaz, ezek nem vehetőek bomba biztosra, nem árt hozzá tenni, hogy Japán legismertebb motoros sajtója több leközölt pletykája is igazsággá vált idővel.
Az egyik teória, amely a Hondával kapcsolatos, úgy szól, hogy terveznek piacra dobni egy kisebb köbcentis variánsát az Africa Twinnek. Várhatóan a 250-es szegmenset fogja erősíteni a Baby Twin (csak saját elnevezés, de illene rá). Meglehet, hasonló formája volna, mint a CRF250L Rallynak, viszont a hatótáv növelése érdekében a jelenlegi 10,1 literes tank növekedne, s valamennyi Africa Twin stílusjegyét képviselő elemekkel gazdagodna a jövevény. Kicsit volna enduro és egy kicsit utca-orientált.

Yamahánál egy kisebb köbcentis Tracer, vagy Ténéré van kilátásban, amely blokkja nem jelentene színtiszta újdonságot, hiszen a feltételezés szerint ugyanaz a 321 köbcentis motor kapna helyet az új modellnél, mint ami az MT-03-ban és az R3-ban lapul. Természetesen, eme gépeknél nyomatékosabb lenne. Személy szerint örülnék neki, hogyha a pletykák valósággá válnának, hiszen az A2 az a kategória, amely összeköti a fiatalokat és a gyártót. Ha elhanyagolnák a cégek ezt a maximum 48 lóerőig terjedő, 18 éves kortól megszerezhető kategóriát, akkor a fiatal motoregerek számára jóval kevesebb lehetőség lenne, és ezt idővel a motorgyártók is éreznék. Persze, hosszú-hosszú idő után.
Ti mit szólnátok, hogyha az A2 kategória bővülne még gépekkel?