Nem sokkal azután, hogy a Yamaha bemutatta a 2021-es Yamaha MT-09-et, porondra került az MT család egy másik tagja is, a 07, aki még egy nullával már ügynök lenne.

A nagytesóhoz hasonlóan az MT-07 is jelentős változásokon esett át a dizájnt illetően (is), ide sorolandó az MT-03 és az MT-09-ről már ismert küklopsz fényszóró. LED-es a féklámpa, irányjelző, illetve a fényszóró. Mindezek mellett új első féket, Michelin gumikat, egy új LCD kijelzőt és egy szélesebb kormányt kapott.

A nagytestvérrel ellentétben az MT-07 nem lett kövérebb, ami a köbcentit illeti, tehát ugyanúgy 689 köbcenti, viszont a motort az Euro5-ös környezetvédelmi normák miatt újragondolták. Ettől függetlenül ugyanúgy 75 lóerőt és 67 Nm forgatónyomatékot ad le. Ez persze nem jelenti azt, hogy a blokkon nem hajtottak végre változtatásokat. A légbeömlők szárnyakra emlékeztetnek, az injektor új, az ECU-t is fejlesztették, és kettő az egyben kipufogórendszerrel szerelték fel a legújabb MT-07-et. A Yamaha abban látja ennek a rendszernek az előnyét, hogy az erőt egyenletesebben fogja leadni a motor, mint a korábbi modellekben.
Az első kereket egy pár 298 mm-es tárcsa fogja meg fékezéskor, ezek korábban 282 mm-esek voltak, hátul maradt ugyanaz a 245 mm-es tárcsa.