A robogók nem tartoznak éppen a kedvenc közlekedési eszközeim közé. Legnagyobb “ellenségem” sok esetben a váltó hiánya, emellett érzem, hogy nem az én világom. Viszont, ezen a (külföldi forrásból feldolgozott) listán akad pár olyan darab, amit én is szívesen elfogadnék!
Honda SH 125

A Honda SH egy rendkívül népszerű robogó, a megjelenése, 2005 óta. Nagyobb forgalomban is megállja a helyét, így teljesíti, amire tervezve lett: a könnyed ingázásra alkalmas. A funkcionalitás mellett még barátságosak a fenntartási költségei, és abszolút megbízható, így talán nem is annyira meglepő, hogy elég komoly eladási számokat produkál a Honda az SH-val. A 2020-as évre pár helyen a dizájn terén kapott kisebb változtatásokat, illetve a teljesítmény és hatékonyság növekedett valamelyest. Nem éppen egy dizájncsillag, szerény véleményem szerint, de ha egyszer megbízható városi igásló, hol a probléma? A 125 köbcentis erőforrás azt nyújtja, amit egy ilyen robogónak nyújtani kell. 12,3 lóerős, ezt 8250-es fordulatnál hozza el ( mellesleg az idősebb modellhez képest 0,4 pacival izmosodott, a maxot alacsonyabb fordulatnál adja le). A vázkialakításnak köszönhetően extra 10 liter tárolórész válik hasznára a pilótának.
Vespa Racing Sixties (Sprint & GTS Super Modellek)

A robogókat gyártó olasz vállalatól a 2020-as évben egy nem egészen új masinát láthattunk. Egészen pontosan az egész szériát a ’60-as évek inspirálták a Vespánál, így lett a széria neve „Racing Sixties”. Miket is tartalmaz egészen pontosan ez a széria? Benne van a Vespa Sprint (50, 125 és 150 köbcentis verziókban), a GTS Super (125-ös és 300-as modellek). A szénfelhozatal vörös, fehér, zöld, vagy citromsárga. Mindeme széria egyöntetűen megkapta a nubuck ülés és aranybehatású felnik csak dobnak a nosztalgián.
Supersoco CPx

Mint ahogyan az elektromos robogók specialistája, a Supersoco folytatja az elektromos robeszok gyártását, és elég komoly erőbefektetést tanúsítanak aziránt, hogy a gyár által készített gépek egyre jobbak, s jobbak legyenek. Az idei évi modellben is fejlődés érzékelhető, s ott fejlődik, ahol egy elektromos motorkerékpár, vagy robogó a legjobban képes: a maximális távolságban és a végsebességben, mindezek kombinálva a gyorsabb töltési idővel. 135 kg-os tömegével a CPx mondhatni, könnyű kis robogó, az ereje nagyjából a 125 köbcentis motorok erejével hasonló. A 4000w-s motor 170 Nm nyomaték leadására képes, végsebessége 88 km/óra. A 136 km-es hatótávért kettő darab 60v/45 amperórás aksi felel, melyeknek feltöltési ideje 3,5 óra.
Yamaha Tricity 300

A mindenben megújult Tricity 300 egy újfajta megjelenéssel érkezik, agresszív a dizájn, ráadásul a kistesója, a 125 köbcentis modell is megkapta ezt a hasonló ráncfelvarrást. Az igazán nagy újdonság a motorral kapcsolatban, ami viszont kis hazánkban annyira nem jelentős, de mindenképpen érdekes hír, hogy a 300 köbcentis verzió vezethető autó jogosítvánnyal az Egyesült Királyságban. A Tricity egy gazdaságos 292 köbcentis erőforrással üzemel, ami az XMax 300-ból lett átemelve. Megközelítőleg 38,9 lóerőt képes leadni. Automatikus billenésgátlóval szerelték fel, ami kifejezetten hatásos tud lenni bizonyos helyzetekben. 13 literes a benzintankja, és nem kicsi maga a robogó sem, hiszen tele tankolva 239 kg.
Royal Alloy TG 300

A minden téren megújuló Tigara Grande széria robogója a következő robesz a listánkon, amelyet a Royal Alloy gyárt. A cég modelljei beragadtak a lehengerlő Lambretta stílusú dizájnkörbe, ez igaz mind a régebbi, mind pedig az újabb zászlóshajóikra. A legújabb ilyen hajó, a TG 300 inkább a második szériás Lambretták dizájnára emlékeztetnek. A retrós megjelenésű robogókban nagy biznisz van az elmúlt években, így meg is érthető, miért tervez hosszútávon a Royal Alloy, s miért nem csak a GT és GP szériákat fejleszti. A TG megkapja a már régen várt 300 köbcentis erőforrást. A váz túlnyomórészt acélból készül. A kijelző teljesen színes TFT kijelző. További jó hír, hogy a GT 300 elérhető egy barátibb, 125 köbcentis erőforrással felszerelt változatban is a kezdők számára.
Italjet Dragster

Hát hogyan is maradhatna le egy ilyen listáról az Italjed Dragster? Ez a robogó az, amelyik formatervével kitűnik a sokaságból. Bár egyik ismerősöm azt mondta rá, úgy néz ki, mintha csak félig lenne kész, szerintem nagyon imponáló a megjelenése, és színt visz nemcsak az A1-es kategória robogóinak felhozatalába, hanem úgy összességében az egész piacra. A 125 köbcentis erőforrás még egy fiatalnak is jó játszópajtás lehet, megjelenése pedig igazán nem hétköznapi. Bár a robogók nem a prioritásom, egy ilyet azért elfogadnék! ’25-ös vasként kimaxolja az A1-es kategória nyújtotta lehetőségeket, ugyanis egészen pontosan 14,9 pacival gazdálkodhat a pilótája. Van a Dragsterből egy 200 köbcentis modell is, ami kicsivel több, 19,8 lóerő leadására képes. Trelis vázzal, Biturbo felfüggesztéssel, Pirelli gumikkal felszerelt robogó.
Yamaha T-Max 560

A lista utolsó darabja pedig a Yamaha T-Max 560! 2001-ben indult hódító körútjára, az idei évre pedig a legerősebb T-Max érkezett meg. Az Euro5-ös előírásoknak megfelelő, kéthengeres, 560 köbcentis erőforrás még benne van az A2-es kategóriában, ugyanis egészen pontosan 46,9 lóerő leadására képes. 41 mm-es fordított villák vannak elöl, TFT kijelzővel felszerelt, és a Yamaha okoskulcsával (ergo kulcs nélküli indítás) jelent meg a 2020-as évi modell. A vázát könnyűsúlyú alumínium alkotja, természetesen kapott kipörgés gátlót. A kategóriájában vannak kihívói, mint például a Suzuki, Honda, vagy a Kymco háza tájáról, a T-Max 560-al a Yamaha mindegyiket maga mögé utasítja.