Ez a búcsú vajon örökre szól, vagy csak átmeneti időszak?

November 17-én a Yamaha számtalan mindenről beszélt, versenyprogramokról és a végső, lefixált utcai modellekről, amelyek érkeznek a jövő évre. Az R6 nincsen közöttük. Nemcsak ő tűnik el a 2021-es év motorszínpadjáról, hanem a WR250R és a VMAX is, a legnagyobb meglepetés – és talán csalódás – az R6 eltűnése volt.

1999-ben mutatták be, s gyakorlatilag a legfontosabb sportmotor lett a szegmensében a Suzuki GSX-R-el, a Kawasaki Ninjával karöltve. A pörgős, 599 köbcentis, 4 hengeres erőforrás a sportmotorok között ikonná nőtte ki magát. Okosan helyezkedett el az utcai-és versenyélet határvonalán, és sikeresebben, mint a Suzuki, vagy a Kawasaki.
Hogy a Yamaha miként kíván elbúcsúzni az ikontól, nem tudni. Elképzelhető, hogy búcsúként kiadnak egy gyűjtői kiadást a motorból, de ez csak találgatás, nem fixált információ.Hogy mi jön helyette? Arról is csak találgatások vannak. Egyik ilyen gondolatmenet, miszerint egy Hayabusa típusú motort kíván készíteni a Yamaha, vagy pedig az MT-07 motorjával kíván egy R7-et kiadni, idomos gépként.

A búcsú örökre szól, vagy csak egy időszakra? Ezt sem tudni biztosra, lehet, hogy a Yamaha meglepi még a motoros közösségét egy új R6-al. Ha esetleg így is volna, annak ideje kérdéses.