Bár az R6 immáron csak a versenypályák vasparipája lesz a 2021-es évtől, ez nem mondható el még valamennyi modellről, kisebb, vagy nagyobb kategóriában. A kisebb kategóriának címvivője pedig a YZF-R125.

Noha az A1-es kategóriától sokat várni nem lehet, egy kiváló szegmense a motorkerékpárvilágnak, hiszen a fiatal motoregerek itt tapasztalhatják meg legelőször (legálisan) a rendszámos motoros világot, ahol már nem maximum 80 km/órával tud menni a motorrajongó. Az R125 pedig ebben a kategóriában egy igazán jó, sportos választás lehet.

Az új modell nagy vonalakban nem írta újra az elődöket, nem hoz forradalmi újításokat, de valljuk be, nem is ezt várjuk ettől a szegmenstől – habár néha kellemes volna látni valami “nagy” dobást. A 124,7 köbcentis, egy hengeres erőforrás egy igazi kis harci macska a maga 15 lóerejével. A dizájnban azokat a stílusjegyeket viszi tovább, amiket az R6, és az R1 is felsorakoztatott. Tagadhatatlan, hogy egy helyről származnak a vasak, a belépőszintű R belepasszol a repertoárba.
Alapfelszerelésként érkezik hozzá a fék-és kuplungkarvédő. Az R125-nek naked testvére, az MT-125 szintén hódító útra indul Európában a 2021-es modellel.