Maga a virtuális valóság nem egy új dolog. A videójátékokban volt egy időben nagyobb keletje, ámbár a VR technológiát nem csak a gamer közösség fordította hasznára, hanem más ágak is, mint például az orvostudomány. A yamaha is használja, de nem minden hiba nélkül.

Már az elég para, hogy a szobából a VR szemüveg felvételével elkerülhetünk gyakorlatilag bármilyen virtuális világba, amely támogatja a szoftvert, de a Yamaháék máshogyan játszadoznak vele. Fejlesztési célból vették kézhez a technológiát. Már egy ideje használatban van a szoftver, a szimuláció pedig sokat segít a fejlesztési folyamatokban. Egy picit pontosabban, hogy is néz ki ez?
A motor viselkedése, az út állapota, az időjárás, minden egyes változó, amely befolyással lehet, vagy van a vezetésünkre, az megjelenik a virtuális térben, amíg a tesztelő lehet a nappaliban vereti valamelyik prototípussal. A motor mechanikái a valósággal megegyezőek, ahogyan az imitált környezeti hatások következménye is valós. Na igen, a lesifotósok bizonyára nehéz helyzetbe kerülnek ezáltal, a kémfotók lövését azért megnehezíti egy ilyen tesztelés.
Viszont a VR felhasználása egy új problémát is hoz magával, hiszen valamennyi tesztelő beteg tud lenni a virtuális tértől. Számtalan munkaórát öltek ennek a problémának a redukálásába, a megoldást a fejlesztők szerint a válaszidők csökkentése jelenti. Ezzel kapcsolatban egy kutatást is végrehajtottak, ahol 80 tesztpilótát három csoportra osztottak. Az első csoport csak a vizualitást érzékelte, a második csoport már a motor hangját is hallotta, és hangkirekesztő fejhallgatókat viseltek, a harmadik csoport pedig egy az egyben megkapta a “valós” vezetési élményt a kisrobogón, beleértve a motor rezonanciáját is. Az utolsó banda, akik helyesen kapták az információkat, amelyek az adott szituációhoz illettek, a legkevésbé voltak elszenvedői a VR betegségnek. Egyébként a rosszullét szédülést, hányingert, hányást okozhat, de természetesen csak akkor jelentkezik az érintetteknél, ha használják a szemüveget.
Jogos a kérdés, mi a fészkes francért jó a VR technológiát felhasználva brummogó vasakat tesztelni, amikor sokkal vagányabb, sokkal természetesebb, na meg a pilótának sokkal faszább élmény a szabad ég alatt húzni a fülét? A válasz baromi egyszerű, ezzel is a fejlesztést szeretnék gyorsítani. Na, meg van egy másik oka is azért: a vásárlókat a technológiával szeretnék bátorítani a fejlesztési folyamatban történő részvételre.