Annak idején, még a hőskorban, a motorkerékpárok nem sokban különböztek a bicikliktől. jobban voltak bringák, motorral felszerelve. Ettől függetlenül ez még nem adott okot arra, hogy ne érjenek el 160 km/órás sebességet.

Az Indian ma már úgy ismert, mint egy, a Polaris tulajdonában lévő brand, akik modern motorokat gyártanak amik régi cruiserekre szeretnének hasonlítani (javarészt). Azonban anno igencsak vad elképzeléseik voltak. 1913-ban még a két alapítótag, George Hendee és Oscar Hedstrom tulajdonában volt a vállalat, ekkor még Hendee Manufacturing Company néven (Indian Motocycle Manufacturing Company csak 1923-ra lett átkeresztelve). A V-s hengerelrendezés újnak számított azokban az időkben, az egyik ilyen mutatványa a párosnak pedig a 998 köbcentis F-head dizájnos “Big Twin” volt. A lánchajtásos, kétsebességes motorkerékpáron volt még pedál is, csak a biciklis gyökerekre való visszatekintés miatt. Az első v-s motorkerékpár, amit a páros összedobott, 1907-ben tűnt fel.
Ami azt illeti, ezekkel valami kurva nagyokat lehetett menni egyenes szakaszokban. Na ja, egyenesekben, a kanyarokban finoman szólva sem voltak készségesek. Ugye, azért a mai motorokon elég komoly fékek biztosítják a pilótának a biztonságos megállást. Az utcai motorokon is, a versenygépekről nem is beszélve! Hát, a kor pilótáinak baromi vastag talpbőrrel kellett rendelkezni, hiszen némelyik modellről (sőt, elég sokról) a fékeket nem lelopták, rá sem rakták. Azért 160-ról lábbak jóvoltából megállni… Ja igen, és akkor még a védőfelszerelés olyan távol állt, mint mai Simson beárazástól a realitás, szóval ha nem is a végsebességről tompítottak a múlt kollégái lábbal (valljuk be, az elég erős volna), nem volt egyszerű megállni egy ilyen géppel kisebb tempóval sem. Oh, és érdekesség a motorral kapcsolatban, hogy a “Regular Model”, ami a népszerű, alapvető modell volt, a kuplungot is lábbak kellett használni. Ebbe csak nekem baromi furcsa belegondolni?
Az Indian 1913-ban, a motor megjelenésének évében elég komoly gyártónak számított, sőt, a legnagyobbnak, ebben az évben majdnem 32.000 motorkerékpárt adtak el, s ekkor voltak a csúcson. 2000 kereskedésük volt szerte a világban, és az USA piacának 42%-át uralta.