Furcsán és idegennek hangzik? PEdig már van alapja, sokunk használja is, igaz, nem a közlekedés világában!

2021 májusában a Cornell Egyetem kutatói egy újfajta töltési opció megvalósítására találtak lehetőséget, ami baromira megkönnyítené az elektromos motorok és autók tulajdonosainak életét, amit a nem éppen mindig kedvező hatótáv, vagy a töltőállomások hiánya eredményez.
Mint már említettem, közülünk többen is használunk olyan eszközöket, amelyek többé-kevésbé kötődnek a töltőút alapjához. Na, hányan használnak vezeték nélküli töltést a telefonjukhoz, vagy más elektronikai, töltést igénylő cuccokhoz? A legnagyobb különbség az, hogy a vezeték nélküli töltők mágneses mező segítségével juttatnak áramot a készülékbe, míg az elektromos járművek esetében elektromos mezők volnának. Szigetelt fémlemezeket építenének az útba, amire egy távvezetéket és invertert kötnének, amik így oszcilláló elektromos mezőt generálnának. Ez érintkezne a járművünk aljára illesztett fémlemezzel.
Az elektromos motorok, autók tulajdonosainak lehetősége volna a töltési funkciót ki és bekapcsolni, szükségtől függően. Ezek a töltőutakat a forgalmasabb helyeken alakítanák ki, lámpás kereszteződéseknél, szóval ha éppenséggel dugó van, akkor is biztosítva lehetne a villanyjószág etetése.
A 2014 óta tartó kutatás egyik résztvevője, Afridi elmondása szerint a vezeték nélküli erőátvitel alapjául szolgáló fizika megegyezik azzal, amit a rádióüzeneteknél alkalmaznak, pusztán sokkal több energiát küldenek sokkal rövidebb távon azért, hogy villanymasinákat hajtsanak meg.