A hatalmas beruházás sikerével teljesen megváltozna az elektromos járművek piaca.

A jövő villanymotorjainál
bírna a legnagyobb jelentőséggel
a szilárdtest-akkumulátor
A két autóipari óriás jelentős összeggel támogatják a Solid Power nevű startup céget, hogy a technológiát 2030-ra már élesíteni tudják az akkor megjelenő elektromos autóknál. A beruházás 100 Ah-s szilárdtest-aksit céloz meg, amelynek gyártása 2022-ben, tesztelése pedig 2025-ben kezdődne meg. Mind a Fordnál, mind a BMW-nél úgy hiszik, hogy ezzel a technológiával csökkenne az elektromos járművek gyártási költsége, viszont növekedne a hatótáv és ami abszolút nem elhanyagolható szempont, hogy a feltöltési idő csak annyi ideig tarthatna, mint egy tankolás.

Szulfid-alapú aksikat használnak a Solid Powernél, melyeknek 50%-al nagyobb az energiasűrűségük, mint a sima lítium-ionos akkumulátoroknak, melyek napjainkban is használatban vannak, emellett a szilárdtest-aksi nem is gyúlékony. Ha sikeres lesz a beruházás, a termelési költségek 40%-al fognak csökkenni!

A szilárdtest-akkumulátorok az elektromos piac minden szegletében nagy jelentőséggel bírnak, legfőképpen azonban a villanymotorok terén történne előrelépés ezek alkalmazásával, mivel a kétkerekűeknél jelent legnagyobb problémát a tömeg és a hatótáv.