Az Unió komolyan szeretne az első szén-dioxid semleges kontinensé válni, céljuk egészen 2050-ig nyúl.

Hogy ezt a hatalmas célt elérjék, az Európai Bizottság 55%-os CO2 csökkentést kíván elérni 2030-ig, 100%-os csökkenést pedig 2035-ig. Annak érdekében, hogy ez a terv még gördülékenyebben működhessen és növekedjenek a villanyautók eladásai, szerte az Unió területén, 2025-től egymástól nagyjából 60 kilométeres távolságban fognak töltőállomásokat telepíteni a főbb útszakaszokon. Mekkora mennyiséget jelentene ez? 2030-ra 3,5 millió, míg 2050-re már 16,3 millió töltőállomás volna telepítve Európa szerte.
Amikor egy ilyen döntés megszületik, sohasem a használt piacot kaszálják el, legalábbis nem közvetlenül (bár reménykedjünk benne, hogy adózási szigorításokat nem fognak bevezetni, ahogyan Norvégiában). Az Európai Unió esetében is így van, 2035-től nem lehet eladni új belsőégésű autókat és teherautókat. Noha egyelőre a motorokat nem érinti, nem tudhatjuk, mikor fog a kétkerekűek közé is bekúszni egy ilyen tiltás.