Nem éppen hétköznapi megoldást talált ki, bár, a mai benzinárak mellett nem is csodálkozom.
A Sloot Motor (Sloot = csatorna) erőforrása egy Honda GX160 négyütemű blokk, egy “picit” átalakítva. Schalkx, az úriember, aki megalkotta ezt a motort, fúrt egy lyukat egyenesen az airboxba annak érdekében, hogy a metángáz bent ragadjon. Ezt követően fogott egy lufit, (ami a képek alapján sokkal inkább emlékeztet egyszer használatos “nem lesz gyerek” harci pajzsra) aminek tartalmát a lyukhoz vezetett.

Noha indításkor benzint használ, menet közben már a metángáz hajtja, ami egészen elképesztő kivitelezés. Schalkx ötlete egy halásztól eredeztethető, aki sült tojást készített metán segítségével, míg tavon volt. Noha baromi érdekes a kivitelezés (a metángyűjtés folyamata pedig igencsak nehéz és speckó cuccok kellenek hozzá, de Schalkx saját kezűleg megtervezte), egy 9 órás szüretelés mindössze 19 km megtételére elég. Ebből a szempontból nem éppen jó biznisz.