A lista három típusban mutat be kettő-kettő motorkerékpárt röviden, azon – leginkább – fiatalok számára, akiknek az elsődleges szempont egy motornál a megjelenése. Természetesen szó sincsen arról, hogy ezek a gépek nem lennének jók, pusztán jelenleg a dizájn, mi alapján a lista összeáll ;).
Naked kategória:
Kawasaki Z125

A méltán híres Z család legkisebb modellje a Z125, Kawáéktól. Az egyedi Sugomi formatervezés filozófiája eme motoron is tetten érhető, ami annyit tesz, hogy egy ragadozót testesít meg a dizájn, amely éppen vadászik, becserkészi áldozatát. Minden túlzás nélkül azt lehet mondani, hogy a Z125 is jól hozza a filozófia gyakorlati visszatükröződését. Az A1-es jogosítvánnyal vezethető motor kihasználja a kategóriája nyújtotta lehetőségeket, 15 lóerővel gazdálkodhat az a fiatal, aki erre a motorra teszi le a voksát. Ezt a lóerőt 10.000-es fordulatnál adja le. A kicsit alacsonyabb motoregereknek is ideális lehet ez a kisvas, mert 25mm-t lehet még csökkenteni az egyébként 815mm-es ülésmagasságon. 145 kg, ami annyira nem vészes súly, de tény, van könnyebb 125-ös motor is a piacon, meg van nehezebb. Akkor különösképpen jó kezdés lehet a fiatal számára, ha érdeklődik a Z család iránt, innen ugyanis már idő kérdése, hogy a legkisebb mociról a nagytesókra üljön, végigjárva ezzel a „szamárlétrát”.
Honda CB125R

Melyikünk fantáziált már arról, hogy amikor egy kisköbcentis motoron ül, az valójában akár egy négyszer nagyobb vas? Persze, itt nem arról van szó, hogy nem vagyunk elégedettek a jelenlegi motorunkkal, csak jól esik álomföldön járni néha, kellemes. A Honda CB125R pedig egy jó választás lehet, ha nagymotor beütésű gépet szeretnél, de a kor szabta lehetőségek miatt a 125-ös motorokkal kell beérned. A CB125R pontosan 124,7 köbcenti, 13,1 lóerőt ad le 10.000-es fordulaton. A neo café racer stílus egy jó kiállást kölcsönöz a gépnek. A másik naked vetélytársánál valamennyivel gyengébb, nem sokkal, viszont ehhez társul egy 126kg-os súly, ami jó kompromisszum lehet, ha egy tényleg könnyű ’25-ös motor a kitűzött cél. Ha pedig még súlyban ez sem elég, még mindig ott van a Honda Monkey 😀 .
Sport kategória:
Aprilia RS4 125

Ha a sportvonalról beszélünk, azt kell, hogy mondjam, nem tartozik éppen a kedvenceim közé. Nem azért, mert valami bajom lenne a stílussal, dehogyis. Csak egyszerűen nem vonz ez az ága a motorozásnak, ha lehet így fogalmazni. Inkább a naked stílus ejtette rabul a szívemet. Viszont ettől függetlenül szívesen gyönyörködök egy-egy szép darabban, egyik ilyen pedig az Aprilia RS4 125, ami mintha csak tükörképe volna az RSV4-nek. Fordított telóival, az élesnek ható idomokkal és az alumínium vázzal egy igencsak jó összképet alkotó motort kapunk végeredményben. A kellemes dolog még, amikor erre a motorra ránézek, hogy hasonlít a kis tesóra is, az Aprilia RS50-re, tehát aki AM kategóriás jogsival rendelkezik, és tovább szeretné vinni a sportvonalat, motorjára találhat az A1-es vasban. Természetesen az olaszok motorja is a kategória csúcsán van a maga 15 lóerejével.
Kawasaki Ninja 125

Kawáéknál nem csak a ’25-ös naked motorok gurulnak le a szalagról, hanem sportmotorok is. A tavalyi évben ugyanis megtört a hosszú évek óta tartó tendencia. 25 év után a 2019-ben megjelent Kawasaki Ninja 125 volt az első A1-es jogsival vezethető kismotor, és ez a visszatérés a kategóriához nem is olyan rossz köntösben mutatkozott meg. A Ninja a már fentebb említett, legújabb Z125 mellett érkezett, amelynek osztozkodik a motorjával, illetve a vázával, azonban az egész megjelenése egy teljesen más csomagolásban tűnik fel. A Ninja a megjelenésével jól beilleszkedik a családfába. A vízhűtéses négyütemű 14,7 lóerővel gazdálkodik, 10.000-es fordulatnál, s az egyhengeres masina könnyedén alapulhat az öregebb Kawasaki Ninja 250SL motorján. A maximális forgatónyomaték 12 Nm, ezt pedig 7.700-as fordulatnál hozza ki magából.
Retro/Cruiser kategória:
Herald Classic 125

Sokan húznak a vagányabbnál vagányabb dizájnnal felruházott motorok felé, amelyeknek már a puszta megjelenésén is látszik, hogy modernséget testesítik meg. Igaz, egyes gyártók, mint például a brit Herald Motor Company, szeretnek a retro vonalakhoz nyúlni, meríteni a régi idők vasaiból. Azon fiatal motorosoknak a Herald Classic 125, ami még csak tavaly jelent meg, okozhat örömet. Nem beszélhetünk a motor személyében az A1 kategóriája csúcsáról, mindössze 10,7 lóerőt képes ez a klasszikus vonalú vas kihozni magából, viszont a végsebessége 112km/óra, ami teljesen jó arra, hogy főútvonalon a fiatal motoregér tudja tartani a forgalom tempóját. A motor igazán alacsony, mindössze 740mm az ülésmagassága, illetve igen könnyű a maga 126kg-os száraztömegével. Jópofa dolog, ami nekem tetszik még a motor megjelenésével, hogy az első teleszkópon gumi porvédők láthatóak. A jó öreg szocializmus idején futott motoromra emlékeztetnek.
AJS Highway Star 125

A rövidke lista egy cruiserrel zárul. Az AJS Highway Star 125 kifejezetten hosszú utakra tervezett motorkerékpár, amely gondoskodik arról, hogy a komolyabb túrák során se legyen kényelmetlen egy idő elteltével az utazás. Ezt a kissé előretolt, vibrációelnyelő lábtartókkal éri el, illetve a kormány pozíciójával. Azonban, ha már hosszú utazás, ahhoz illik társulnia egy korrekt fogyasztásnak, vagy legalább egy megfelelő tankméretnek, nemde? A maga 19 literes tankjával és 2.5 literes átlagfogyasztásával több, mint 700 (!!) km-t tud vele elmenni a leendő utak királya úgy, hogy nem pancsolja ki az összes benzint. Ebből már adódik is, hogy ez a kisköbcentis cruiser tényleg azoknak a fiataloknak készült, akik szeretnek belevágni a hosszabb túrákba. A motor mindössze 11,4 lóerő, emellett a száraztömege sem egy tollpihe, 164kg-ot nyom. Súlyos, de akinek a cruiser vonal a szimpatikus, ezen nem fog fennakadni.
Egyetértetek a listával? 😀
Források:
https://www.visordown.com/features/general/6-best-125cc-bikes-first-time-bikers-want-look-cool
https://www.kawasaki.eu/en/products/Supernaked/2020/Z125/overview?Uid=078ECwtYWFFcX15fWl1RXF8OWQleUQtZX1FbXVleX19QW1E
https://www.thebikemarket.co.uk/reviews/honda-cb125r-2018
https://www.motorcyclespecs.co.za/model/aprilia/aprilia_rs4%2011.htm
https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/kawasaki/ninja-125/2019/
https://bikez.com/motorcycles/herald_classic_125_2019.php
https://www.ajsmotorcycles.co.uk/highwaystar-125
“Ha a sportvonalról beszélünk, azt kell, hogy mondjam, nem tartozik éppen a kedvenceim közé. Nem azért, mert valami bajom lenne a stílussal, dehogyis. Csak egyszerűen nem vonz ez az ága a motorozásnak, ha lehet így fogalmazni”
Saját véleményt ne írj, senkit nem érdekel , hogy neked mi jün be v. sem.
KedvelésKedvelés