A teljes igazság az, hogy a Yamaha Motor különböző prototípusokat biztosít az Electric Vehicle Companies számára. A lista 35kW-tól indul egészen 200kW-ig, míg lóerőben nézve a leggyengébb prototípus 47, míg a legizmosabb 268 lóerős. Ez igen széles választék, a plafon, amit Yamaháék nyújtanak, az a 268 lóerő pedig igencsak kecsegtető.

A prototípusok állandómágneses forgórészű szinkronmotorok, amelyek skálázhatók dizájn szerint és alkalmasak különböző felhasználásra. Ez a kifejezés ismerős lehet, mert ezeket a szinkronmotorokat az autóiparban már használják. Yamaha biztosan szemmel tartja az autógyártást és más egyéb négykerekű gépeket, de nincsen semmi, ami kifejezetten megakadályozhatna valakit az IPMSM motorok motorkerékpárokban való alkalmazásában.
Vagy akár fogalmazhatnánk úgy is, hogy nincsen semmi, ami meggátolhatná a Yamahát abban, hogy IPMSM motorokat pakoljanak a vasaikba. Ezzel az erőtartománnyal, amivel a Yamaha gazdálkodni tud, egész szépen egymás mellé tudna sorakoztatni egy egyveleget egészen a könnyűsúlyú utcai motoroktól a krosszmotorokon keresztül a gumiégető superbike szegmensig.
A japánok már kísérleteznek különböző elektromos motorok koncepciójával két, három, de még négy keréken is. Talán ez a hír azt jelenti, hogy ezek az ötletek lassan olyan formát öltenek, amelyek megfelelőek lesznek a piac elvárásainak.