Jelentősen csökkentek a Harley-Davidson eladásai 2020-ban

A Hardwire terv részletei nemrégiben kiderültek, de emellett elkeserítő számok mutatkoznak az eladásoknál.

A Hardwire egy 5 éves terv, amelyet Matt Levatich egykori igazgató talált ki 2018-ban (viszont 2021 február másodikán fedték fel a részleteket), amellyel több Harleyt szeretne az utakra. A cél tehát az, hogy a motorosvilág olyan szegmenseibe érjen el a cég, ahol eddig nem járt (például elektromos robogók, vízhűtéses sportmotorok), ezáltal több vásárlót vonzzon be. Így esélye volna hosszabb távon is fennmaradni a cégnek, még ha a régi Harley-Davidson csillag le is hullik.

Per pillanatnyi állás szerint ez a csillag igencsak kialvóban van. A 2019-es számokhoz viszonyítva 17,4%-ot estek az eladások, míg 2020 utolsó negyedéves eladásai újabb 14%-os csökkenést mutatnak. Az Egyesült Államokban ez pont fordítva van, ott a 2019-es eladások 14,5%-ot, míg a 2020-as eladások 17,7%-ot csökkentek.

Ahol mennie kell a piacnak, ott megy is, az Egyesült Államokban a 57%-a a motorvásárlóknak vett Harleyt.

Viszont, ha összességében nézzük a történéseket, akkor máshol nem ilyen a helyzet, Latin-Amerikában például a felére zuhantak az eladások. Valamilyen szinten a pandémia számlájára lehet írni a motoreladások bezuhanását annak függvényében, hogy melyik ország miként reagált az új helyzetre. E mögé azonban nem takarózhat a Harley-Davidson, hiszen a cégnek már akkor kezdtek csökkenni az eladásai, amikor még azt sem tudtuk, hogy majd jön egy világjárvány.

Szó, mi szó, nem áll jól a Harley-Davidson szénája. Az ő stílusú motorjaikra egyre kevesebb igény van, és igazán nagy szükségük volna a Hardwire terv gyakorlati alkalmazására is, nem pedig csak mint egy szóban forgó dologra, amire lehet mutatni, hogy márpedig ez itt van. Viszont, ha meg is valósul a terv, akkor még ott marad a nagy kérdés: túléli vele a vállalat?

Hozzászólás